tisdag 19 juni 2012

Tillbaka!

Nu är jag tillbaka!

Har hänt en hel del sen sist, och den största förändringen ha påverkat mycket på många olika plan. 

Sen i början på Januari arbetar jag som arbetsterapeut på ett boende i Tierps kommun. 
Alltså, i mellandagarna packade vi ner lägenheten i Umeå samtidigt som jag jagade efter en lägenhet här nere i Karlholm. 
Någon dag efter nyårsskiftet, packade vi in de mesta av våra saker i en personlastbil och började färden neröver. 
Efter ca 52 mil kommer vi fram till ett litet samhälle, det är mörkt, på marken ligger ett tunt tunt lager av snö. Då börjar jag fundera på vart jag hamnat. 
Kommer in i lägenheten, och till min lättnad är lägenheten fräsch för att vara så pass gammal. Är ny renoverat i nästan alla rum, OCH det finns en balkong. Den kan dock inte mäta sig med den i Umeå, men den är rätt stor ändå. 
I Sundsvall, mötte vi upp mina föräldrar som sen följde med oss ner för att packa ur. Sen när vi väl kom fram till Karlholm och lägenheten mötte Rikards bror och hans tjej från Stockholm oss. Så urpackningen gick mycket smidigt och snabbt. Så stort TACK!
Rikard och mina föräldrar stannade över natten, men dagen därpå for dom vidare upp över. 

Rikard stannar kvar i Umeå, för att plugga klart och jobba med golfungdomarna. 
Så förutom att ha hamnat på ett okänt ställe, så blir vi nu särbos :( 
Som tur är har jag katterna här nere, så lite sällskap finns ju i allafall. 

Nu är det midsommarveckan, Jag jobbar kvar i Karlholm, och såhär i sommartider är det ett mycket fint ställe att vara på. Ligger intill havet och naturen är mycket vacker.
Dock är vi fortfarande särbos, MEN börjar närma sig att Rikard ska flytta ner, ÄNTLIGEN!

Karlholm ligger i Tierps kommun, nord uppland. Ligger ca 3,5 mil från Gävle och ca 8 mil från Uppsala. Det är ett mindre samhälle som lever upp så här på sommaren med alla sommargäster. 
Här finns en liten mataffär,  en restaurang/pizzeria, tygaffär, blomsterbutik, kiosk och några småföretagare. 

Här ska det finnas gott om kantareller, så inom en snar framtid ska jag börja ta mig in i skogarna och leta efter guldet. Ska verkligen inte glömma att leta fram mina stövlar, för här tänker jag då inte gå utan dom. Har sett fler sniglar, kopparödlor och ormar här, på den korta tid jag varit här än vad jag gjort i hela mitt liv uppe i norrland. Så stövlar på. 

Fåglar finns det gott om här, även sådana som jag aldrig sett förut. Har just nu ett fågelbo ovanför balkongen, så är ett fasligt liv där uppe ibland. Nu tror jag det är säsong för fågelungarna att lära sig flyga, är ett sånt fasligt liv ute på nätterna/tidig morgon, svårt att sova. 


Nu ska jag inte babbla på för mycket, kommer inom kort lägga upp bilder. Så ni ser vart jag hamnat någonstans. 




 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar