onsdag 21 september 2011

Bordsdekoration!

Jag surfade runt bra mycket innan jag bestämde mig vad jag ville ha för bordsdekorationer pÃ¥ bröllopet. Eftersom att vi var i en enkel trälokal med gamla inslag ville vi ha nÃ¥got som vart för pampigt eller glamoröst. Utan vi ville ha det stilrent och enkelt. 

Som dukar använde vi vita lakan som var köpt pÃ¥ IKEA (Knoppa 19:-) Löpare (grÃ¥beige) som gick längs med ocksÃ¥ köpt pÃ¥ IKEA (Panelgardin, Anno Tupplur 79:-) Eftersom panelgardinen var rätt bred delades dessa pÃ¥ mitten, och passade dÃ¥ fint som löpare. 
Glasburkar samlades in frÃ¥n olika hÃ¥ll, alltsÃ¥ glasburkar i olika storlek som använts till exempel, sylt, tacosÃ¥s och bostongurka. Jag tog bort etiketterna pÃ¥ burkarna och satte ett fast ett smalt sidenband i orange, pÃ¥ alla burkarna. 
Dessa burkar placerades ut pÃ¥ borden i grupper om tre, och i tvÃ¥ av burkarna fanns det ljus, och i en av burkarna satte jag ner gerbror (olika nyanser av rött, orange och gult) som var köpt pÃ¥ IKEA (Snärtig, kostade nÃ¥gra kronor). 

Jag vart jätte nöjd med bordsdekorationen och det hela vart ännu bättre i och med att vi fick upp ljusslingorna över borden, det kändes som höst. Bilder kommer komma senare, men bjuder på en bild på gerbrorna vi hade i glasburkarna.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar