onsdag 27 juli 2011

Det växer!

I slutet av Januari, början på Februari brukar mina odlarfingrar börja klia. Jag vet att det är för tidigt, för plantorna blir så klen, då ljuset inte kommit till Umeå än. I år var jag faktiskt duktig, jag lyckades hålla ut ända till slutet av februari, början på mars. Men då fylldes fönstret med allt möjligt. Bland annat 4 sorters tomater, 1 gurka och jordgubbar. Och oj vad allt har växt, gurkplantan har snart invaderat halva balkongen.
Nu börjar allt slit med omplanteringar, vattning och omsorg ge skörd.  


3 av 4 tomater har börjat ge frukt, väntar ivrigt på att den sista också ska börja ge frukt. Egen odlade, solvarma tomater är bland det bästa som finns.

Sockerärtorna har jag börjat kunna skörda, till min sambos stora glädje.

Gurkan har också börjat växa. Första gången jag satt gurka så är lite extra spännande.

Detta är en av jordgubbsplantorna, och oj vad blommor den har, väntar ivrigt på att jordgubbar ska växa till sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar