lördag 26 januari 2013

Det kliar i fingrarna, odlingslusten är stark nu...

Ute skiftar gradantalet kraftigt ena stunden är det kring -15-20 grader och nästa dag så är det kring -5-0 grader. Just i dag är det kring nollan och har snöat lite lätt, och solen lyser med sin frånvaro.
Det börjar närma sig februari och nu kliar det riktigt mycket i mina fingrar, så nu är det dags.

Odlingsåret 2013 har börjat!

I år har förutsättningarna för odling förändrats rätt markant, och bara till det bättre :)
Jag har hamnat i en bättre växtzon, befinner mig nu på gränsen mellan zon 3 och 2.

Sen som jag nämnde så bor vi numer i ett parhus, och det innebär att vi har en gräsplätt och en stor veranda, vilket gör att jag har förutsättningar att odla mer och även andra saker.

I första svängen av förkultiveringen har jag bland annat satt ett flertal olika tomater, gurka, paprika, chili, basilika, dragon och kiwi. Så nu väntar jag med spänning på att det ska börja växa.

En till nyhet för i år som kommer underlätta min odling, en odlingsstation.



Hittade en lite spade till jorden, mycket smidig.


Nu får jag lite mer ljus till min plant.





I år använder jag även en rootrainer, ska bli spännande och se hur den fungerar.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar