lördag 26 januari 2013

Då var jag åter tillbaka!

Precis, då var jag back on track igen. 

och precis som vid förra uppbrottet så har vi flyttat igen. nu något söder ut fast kvar i samma län. Vi bor numer i ett parhus i ett samhälle som heter Fjärdhundra, 2 mil ovanför Enköping. 

Jag har återigen påbörjat ett nytt arbete, och den här gången titulerar jag mig inte som arbetsterapeut, utan som arbetsförmedlare. Det är ett spännande jobb, jag tycker det är jätte roligt, med ett högt tempo och massor att göra. 
Sen kan man ju börja fundera på varför jag valt att börja jobba på en arbetsförmedling, jag är ju utbildad arbetsterapeut. Men tro det eller ej, jag har nytta av mina arbetsterapeutkunskaper varje dag. Och i vissa av mina arbetsuppgifter är det massor av arbetsterapi. Sen så går det ju faktiskt att jobba som renodlad arbetsteraput på arbetsförmedlingen också, och vem vet, det kanske bli nästa steg. Just nu är jag iallafall, mycket nöjd med vart jag befinner mig. 

Nu kommer det inte bli någon mer flytt på ett bra tag, så jag hoppas ni kommer stå ut med mig och min vardag i Fjärdhundra.  

Och våra små älsklingar börjar bli väldigt världsvan, och kan ju inte påstå att det går någon nöd på dem. 

 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar